Markies introduceert vitaliteitsacties

Leerlingen verleiden naar een gezonder voedingspatroon, dat is wat Markies Catering dagelijks doet. Naast een gezond assortiment zet Markies hiervoor ieder schooljaar vier vitaliteitsacties in. Deze acties zijn bedoeld om meer bewustwording te creëren bij leerlingen en studenten over vitaliteit.

Bewustwording
De acties zijn bedacht door de diëtist van Markies Catering.”Iedere actie heeft als doel om leerlingen bewust te maken op de thema’s beweging, duurzaamheid, geluk of bewuste keuzes. Door QR codes op signing te scannen vinden de leerlingen meer informatie en diepgang over een bepaald thema op de blog van Markies Catering”, aldus diëtist Michelle Dingemanse.

Move & Be Happy
De eerste actie, die maandag 28 oktober 2019 van start is gegaan, is Move & Be Happy. Bij deze actie leren leerlingen en studenten wat er gebeurt als ze langer dan 10 minuten bewegen. De overige acties die dit jaar in alle schoolkantines plaatsvinden:

  • Be Cool Be Sustainable: een leuke kortingsactie waarbij Markies Catering leerlingen stimuleert om voor een plantaardig product te kiezen.
  • Happy Choice: de bewuste keuze duidt Markies op het menu aan met één of twee vinkjes. Tijdens deze actie stimuleren we leerlingen om een betere keuze te maken door te kiezen voor een product met een vinkje. 
  • Challenge Yourself: vitaliteit is niet enkel gezond eten. Daarom richt Markies zich ook op de onderdelen bewegen, ontspanning en sociale steun. Met deze challenge dagen we leerlingen uit om meer te bewegen door te dansen of de telefoon eens weg te leggen in de pauze.
Top